Urządzenie mieszkania to nie lada wyzwanie. Pracochłonny etap, który tak naprawdę ciągle dopracowujemy małymi dodatkami. Ale kultowym dodatkiem, który od wielu lat gości w domach, tylko w nieco innych odsłonach niż kiedyś są kwiaty. Ale czy kwiaty jakoś wpływają na aranżację wnętrza?


Otóż okazuję się, że tak. Rośliny są tak naprawdę bliższe człowiekowi niż sądzimy, jednak wiele pokoleń wstecz nie pławiło się w takich luksusach jak my, ale obcowało z przyrodą cały czas, ale niestety my trochę od tego odbiegliśmy. Według mnie nie ma piękniejszego dodatku do mieszkania niż rośliny. Jest to ponadczasowy dodatek, który pasuję tak naprawdę do każdej aranżacji mieszkania. Duże, małe, doniczkowe, w wazonie, balkonowe. Każdy z nich jest inny i niepowtarzalny.



Rośliny doniczkowe w naszych mieszkaniach to tak naprawdę najbardziej wdzięczny dodatek jaki możemy nabyć do mieszkania. Jest do detal, który tak naprawdę rozkwita nam w oczach, a niektóre rośliny poprzez ten rytuał nawet zimą wnoszą nam odrobinę wiosny do pomieszczeń. Ale jak dla mnie prócz roślin, ważne jest w czym są one osadzone i jak prezentują się ich doniczki.
Ten mały detal może oryginalnie odmienić wygląd wizualny naszego pomieszczenia.


Ostatnimi czasy coraz częściej przymierzam się do zmiany wyglądu naszej jadalni. Nie ukrywam, że marzy mi się zmiana koloru ścian, nowa podłoga ... ale za tym idzie także zmiana mebli i oczywiście dodatków w pomieszczeniu. Małymi kroczkami zaczynam oglądać się za każdą z tych ważnych jak dla mnie rzeczy. W dobie nowoczesności nie mam ochoty biegać po sklepach stacjonarnych i szukać, a może wpadnie mi coś w oko, po prostu wpisuję w wyszukiwarkę co akurat mnie interesuje i przeczesuje strona po stronie i tak natrafiłam na Fabrykaform.pl. Możemy znaleźć tam naprawdę wiele niepowtarzalnych dodatków do pomieszczeń z różnych kategorii, ale mnie tym razem od razu przyciągnęła kategoria poświęcona właśnie roślinom. Doniczki i osłonki  to tak naprawdę miły dodatek, dzięki któremu możemy wkomponować dowolną roślinę do każdego pomieszczenia by idealnie pasowała do reszty dodatków.

Możemy znaleźć tam doniczki wiszące, stojące, a nawet osłonki w formie koszy wiklinowych, które stale wracają do łask. Prócz tego są tam inne doniczki, które nieco odbiegają od tych stereotypowych i wzbogacone są w funkcję samopodlewającą, która idealnie sprawdzi się np. w hodowli storczyków. Każda z poniższych doniczek i osłonek na stronie sklepu jest naprawdę wyjątkowa i jedyna w swoim rodzaju. Ale ja właśnie chcę sięgnąć po doniczki geometryczne.

Kolejnym dodatkiem do mieszkania, który od wieków jednak gości w naszych domach, ale z roku na rok w coraz to innej odsłonie są wazony. Tak jak wspomniałam, wazony nowoczesne są inne niż niegdyś. Inne tworzywo wykonania, niepowtarzalne wyglądy, a także forma nowoczesnych wazonów nieco odbiega od tego co było dawniej. Niekiedy na pierwszy rzut oka nie zawsze możemy wywnioskować, że jest to wazon.


Przyznam, że cenie sobie pamiątki po dziadkach i nie brakuje owych dodatków z pokolenia na pokolenie w moim domu, ale jednak nowoczesne dodatki bardziej komponują się z meblami w moim domu. Wazony są nierozłącznym dodatkiem mojego domu. Uwielbiam widok ciętych kwiatów z gracją prezentujących się na stole w jadani. Przyznam, że od ponad 2 lat nie było takiego dnia, nawet zimą, by nie było kwiatów ciętych na naszym stole, dlatego wazon to dla mnie must have w domu.

Rośliny nadają wnętrzom charakteru, sprawiają, że nawet jeśli dane pomieszczenie nie jest idealne to właśnie tymi dodatkami możemy efektownie zakryć te mankamenty. Dodatkowo kwiaty prócz walorów estetycznych posiadają korzystne właściwości dla naszego zdrowia. Ale by każda, nawet egzotyczna roślina czy zwyczajna paproć idealnie wkomponowała się w nasze pomieszczenie ważne jest właśnie w czym jest osadzona. Ten detal jest dla mnie bardzo ważny i efektowny.

A Ty, masz kwiaty w swoim domu? 

21 komentarzy:

  1. Mi się marzą takie geometryczne donice i dodatki - wygląda to przepięknie - poczekam jednak z zakupami na remont pokoju, który mam nadzieję w wakacje w końcu zrobię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam się. Te geometryczne doniczki wyglądają genialnie ! Właśnie zamówiłam sobie 3 wiszące do domu ! :D

      Usuń
  2. Ale piękne te doniczki, zdecydowanie muszę coś zmienić w swoim wnętrzu mieszkania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja to Ci powiem, ze rośliny w domu to nie tylko ozdoba. Cieszę się zwłaszcza zimą, że mam mnóstwo kwiatów w domu. Dlaczego? Rośliny doniczkowe ustawione w pomieszczeniach podnoszą w nich wilgotność powietrza. To proste. Im w pomieszczeniu jest cieplej i bardziej sucho (a wiadomo, że grzejemy bo zimno na zewnątrz), tym rośliny wydalają więcej pary wodnej, co powoduje zwiększenie wilgotności powietrza. A doniczki - mi ostatnio podobają sie wysokie i smukłe. Na wiosne bede wymieniac. Piekne propozycje.

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo lubię kwiaty i niemal zawsze mam w domu jakieś sezonowe kwitnące, w nowym mieszkaniu na pewno zrobię dla nich miejsce i zdecyduję się też na zielone

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja uwielbiam żywe kwiaty we wnętrzach. W nowym domu chce ich mieć naprawdę mnóstwo. Dom dzięki kwiatom staje się przytulny a doniczki same w sobie stanowią ozdobę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Donice są przepiękne, chętnie skuszę się na nie :D Uwielbiam domy pełne kwiatów, a jeśli są w przepięknych donicach to zakochuje się w takich wnętrzach bez pamięci :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś nie lubilam domowych kwiatów, bo było ich za dużo w moim domu rodzinnym. Teraz sama mam kilka roślinek, o które z przyjemnością dbam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam kwiaty w domu, ostatnio jednak mam ich niewiele

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja w swoim domu mam tylko kaktusa, bo u mnie inne kwiaty nie wytrzymują :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie wyglądają takie roślinki w każdym domu, ja niestety nie mam do nich ręki ;/

    OdpowiedzUsuń
  11. Mieszkanie bez kwiatów jakby nie żyło. Zawsze musi u mnie stać coś na parapecie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja mam tylko kaktusa. Inne umierają niestety ... Ale kupuję też cięte.

    OdpowiedzUsuń
  13. ja planuję zakup jakichś kwiatów :) moje mieszkanie potrzebuje zieleni :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kwiaty uwielbiam. Tę miłość z pewnością odziedziczyłam po babci :) wystarczy kilka dodatków, chociażby właśnie dekoratorskich doniczek z kwiatami by ożywić pomieszczenie i nadać mu pazura :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne są te donice. Muszę pomyśleć nad ich zamówieniem bo pięknie ożywiają wnętrza

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubię takie kwiatowe kąciki :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Czasami potrzeba bardzo niewiele, aby ożywić wnętrze. Kwiaty idealnie się do tego nadają. Od razu robi się bardziej kolorowo.

    OdpowiedzUsuń
  18. No takie dodatki są naprawdę świetne, niby minimalistyczne ale mega urokliwe.
    Mi jednak w mieszkaniu kwiaty się nie sprawdzają, bardzo szybko padają.

    OdpowiedzUsuń
  19. Jakoś nie mam ręki do kwiatów, dziecko mi wszystko niszczy

    OdpowiedzUsuń


Strona www.blogolady.pl korzysta z narzędzi analitycznych - zbieranie danych jest anonimowe.