Przez kilka lat pracowałam jako barmanka w niedużym lokalu kilka kilometrów od mojego rodzinnego domu. Na samym początku był to dla mnie ogromny stres, bałam się, że w takim miejscu będę miała więcej wrogów niż przyjaciół, ale szybko okazało się, że to nie prawda. 
Praca barmana to tak naprawdę takie 2 w 1 - musisz serwować każdemu drinki, ale dodatkowo jesteś niczym psycholog i spowiednik w jednym. Miedzy innymi za to uwielbiałam tę pracę. 





W szeregu naszego menu każdy mógł znaleźć coś dla siebie, ale ja raczej od zawsze należę do osób kreatywnych i zawsze, za wszelką cenę próbuję dodać coś od Siebie, coś czego jeszcze tu nie ma. 
I tak zaczęła się moja przygoda z koktajlami, dzięki którym mogłam tworzyć coś indywidualnego na potrzeby wymagających konsumentów. 

Najbardziej pożądanym alkoholem w owym barze był koniak. Wydawał mi się on alkoholem dość ciężkim i nie sądziłam, że mogłabym połączyć go z czymś by stworzyć idealną kompozycję. 
Na zasadzie prób i błędów - oczywiście za porozumieniem z szefem zaczynałam tworzyć koktajle z koniakiem, kilka tych eliksirów po pewnym czasie na stałe trafiło do menu i szybko znalazło swoich potencjalnych ulubieńców.  

Z racji tego, że święta są za pasem, a jak wiadomo mało, które Polskie święta spędzane są o suchym języku, postanowiłam się podzielić z Wami moimi przepisami, dla wymagających polecam wypróbowanie już teraz. 


Fantazja Orange : 

- 20 ml koniaku Hennessy 
- 1/3 pomarańczy - a raczej soku z niej wyciśniętego 
- kostki lodu 
- Sprite do dopełniania szklanki 

Całość możemy udekorować plastrem pomarańczy, a brzegi szklanki możemy otoczyć w cukrze. 












Zielono mi : 

- 30 ml koniaku Hennessy 
- nektar z kiwi
- 2 plastry kiwi 
- 3 łyżeczki soku z limonki 

Kiwi obrać i z blendować tworząc przyjemny mus, dolać do tego koniak, nektar z kiwi i sok z limonki, dla lubiących bardziej słodko - kwaśny smak polecam udekorowanie koktajlu dodatkową porcją limonki.








Truskawkowa słodycz : 


- 40 ml koniaku Hennessy 
- 2 łyżeczki brązowego cukru 
- truskawki - 1/2 szklanki 

- kruszony lód 
- kilka liści świeżej mięty
- pół limonki 


Miętę, cukier i limonkę rozetrzeć w moździerzu, truskawki zmiksować z lodem i odstawić to na chwilę do zamrażarki, połączyć wszystkie składniki i przelać do szklanki, całość możemy udekorować listkami mięty bądź świeżą truskawką. 

Kombinacja i tworzenie koktajli jest tak naprawdę nieograniczona. Koniak, po mimo, że jest alkoholem dość wyrazistym możemy wkomponować go w szereg pysznych produktów, tworząc kombinacje idealne. Po mimo, że nie jestem miłośniczką alkoholu po te 3 koktajle sięgam co jakiś czas.
Koniak Hennessy, który został wykorzystany do przepisów jest numerem 1 na świecie. Hennessy konak posiada unikalną recepturę, która obecnie jest w rękach ósmego pokolenia rodziny Hennessy.
Więcej pomysłów i inspiracji możecie znaleźć na www.hennessy.pl/news/cocktails
A Ty lubisz tego typu wydanie alkoholu ? 

18 komentarzy:

  1. uwielbiam takie kolorowe drinki, często z przyjaciółką takie pijemy, dzięki za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wow, ja nigdy nie pracowałam w gastronomii, bycie barmanką to poważna sprawa :) na alkoholach też się nie znam, lubię słodkie drinki

    OdpowiedzUsuń
  3. Pracowałam swego czasu jako kelner-barman i mam w głowie masę różnych przepisów na drinki które kiedyś lubiłam. Teraz mało kiedy piję alkohol.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja na lekarstwach a Ty mi tu z alkoholami wyskakujesz :D Wszystko wyglada i brzmi super.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj na weekend bym sobie zaserwowala. Dawno takuego dobrego drinka nie pilam. Zazwyczaj, jak juz dzieci zasna, to mocy nie mam, oczy spadaja i ide spac. Koniak uuuu dawno go nie pilam. Whisky za to bardzo lubie 😜

    OdpowiedzUsuń
  6. Ooooo takie wpisy to ja lubię ;) Chętnie skorzystam z Twoich przepisów.

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię takie drinki, sama też kombinuje co z czym połączyć żeby było jak najsmaczniejsze;>

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię Ale raczej na imprezy typu ślub

    OdpowiedzUsuń
  9. Ooo świetne przepisy na zbliżającego się Sylwestra ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. Łączę się z Tobą,pracowałam również na barze i to baardzo dobrze zaopatrzonym :) Te wariacje koktajlowe i szukanie smaków oraz sposobów podania by zaskoczyć gościa. Dobrze wspominam tamten czas :) Fajne przepisy a hennessy jest nawet w moim barku domowym

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam takie kolorowe drineczki! Napewno wypróbuję twoje przepisy :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Wykorzystam na pewno te przepisy na drineczki! <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam wszelkiego rodzaju koktajl i uważam, ze nawet najcięższy trunek jeżeli jest umiejętnie połączony z innymi składnikami może stworzyć naprawdę fajny smak:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Alkohol piję bardzo rzadko, ale na tak podany mogłabym się skusić :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Osobiście koniaku nie pijam, ale myślę, że mojemu mężowi takie drinki posmakują. Dziękuję za przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubie takie koktajle zwlaszcza podczas spotkan z przyjaciolmi.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja raczej takich koktajli nie pijam, zdecydowanie bardziej wolę te zdrowe, warzywno - owocowe.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja raczej rzadko pijam koktajle z alkoholem, znacznie częściej przygotowuję sobie te warzywno - owocowe.

    OdpowiedzUsuń


Strona www.blogolady.pl korzysta z narzędzi analitycznych - zbieranie danych jest anonimowe.