Wiele kierowców sprzecza się, że nie warto zmieniać opon letnich na zimowe, ale ja osobiście z tymi słowami nie jestem w stanie się zgodzić. Dobry dobór opon na daną porę roku zapewnia nam 100% bezpieczeństwo podczas jazdy,a dodatkowo opony sezonowe mają różne przystosowania do warunków pogodowych, ale po jakie opony sięgnąć na zbliżającą się zimę? 


Przede wszystkim podczas wyboru opon należy czytać etykiety! To one opisują odpowiednią charakterystykę opon np. głośność opon, drogę hamowania czy opór toczenia. Ale prócz etykiet należy pamiętać, że najistotniejszą kwestią podczas wyboru opon jest średnica kół jakie posiadamy w aucie. 


Rozmiar opony


Najlepiej zacznij od początku, czyli od ustalenia najważniejszej informacji – rozmiaru właściwego do Twojego auta? Jest to podstawowa kwestia, ponieważ rozmiar opony określa zakres bieżników, z których będziemy później wybierać. Ściśle stosuj się do zaleceń producenta.

Zapis rozmiaru opony znajduje się na jej bocznej ścianie i zapisany jest w postaci ciągu liczb i liter np. 195/65R15 . Pierwsza liczba określa w milimetrach szerokość opony, druga to procentowy stosunek do szerokości, a trzecia to podana w calach średnica felgi na jaką należy zamontować oponę.
Działa to tak samo i w innych przypadkach, ale warto pamiętać, że trzeci zapis na oponie zawsze oznacza średnicę kół. 


W naszym przypadku opony letnie zakładane są np. na  alufelgi o rozmiarze 16 zaś opony zimowe preferujemy mniejsze, dlatego lądują one na stalowych felgach rozmiarze 15. 
Felgi stalowe dlatego, że już takie posiadamy, a także szkoda na zimę “alumek”.
Ale mowa o oponach. Więc dlaczego mniejsze? Z trzech powodów:
  • większa wygoda,
  • większa miękkość,
  • niższa cena
Ale jeśli Ty potrzebujesz innych opon o innych rozmiarach warto sięgnąć po zakup całego kompletu np. z Allegro. 

Więc jeśli już szukasz odpowiednich opon dla Siebie sprawdź jaki masz wymóg rozmiarowy, a także przemyśl dokładnie jaka szerokość opon Cię interesuje. 
A tu mała pomoc dla Ciebie! 


A Ty, jesteś przygotowany już na zimę? Wybraliście odpowiednie ogumienie? 

18 komentarzy:

  1. bez opon zimowych łatwo wpaść w poślizg przy niesprzyjających warunkach, sama się o tym przekonałam i zawsze wymieniam

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj jak mnie ostatnio pod koniec zimy obróciło to teraz szybko zmiana opon, bo juz podobno czas.

    OdpowiedzUsuń
  3. musimy zmienić opony, super że mi o tym przypomniałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę koniecznie zmienić opony na zimowe w najbliższym czasie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja wymieniam opony na zimowe w najbliższy wtorek. Na szczęście wyrobię się przed pierwszymi mrozami. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uważam że to konieczność, co roku zmienimy opony i czuję się bezpiecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. My jeszcze czekamy z oponami :) Jeśli chodzi o sam wybór opon i wszelkimi sprawami z tym związanych zajmuje się tym mąż ja jak to wiele kobiet "tylko jeżdżę"

    OdpowiedzUsuń
  8. Według mnie opony zimowe to konieczność. Musimy je wymienić w naszym aucie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Temat na czasie jesli chodzi o nasze auto. Muszę przypomnieć o tym mężowi ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. to juz czas zeby pomyslec o zimowych oponach .

    OdpowiedzUsuń
  11. Najczęściej jeżdżę jako pasażer ponieważ nie mam prawka. Cenie sobie jednak bezpieczeństwo, gdyż jest przede wszystkim! Warto zainwestować w porządne opony i nie martwić się warunkami atmosferycznymi wyjeżdżając na drogę zimą.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja nie znam się raczej na oponach zimowych tym zajmuje się mój tata :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja juz opony zimowe mam zalozone w obydwu samochodach. Kupilismy nowe auto z juz zalozonymi nowymi oponami na zime wlasnie. Pierwszy raz mamy 17tki, bo do tego akurat takie ida. Mam nadzieje, ze sie sprawdza. Bezpieczenstwo to podstawa.

    OdpowiedzUsuń
  14. Opony zimowe to must have każdej rodziny. Nie wyobrażam sobie podróży bez odpowiednich opon.

    OdpowiedzUsuń
  15. Zakup odpowiednich opon zimowych jest niezwykle ważny. Inwestując w dobre opony, dbamy jednocześnie o swoje bezpieczeństwo i naszych bliskich.

    OdpowiedzUsuń
  16. Warto zmieniać dla własnego bezpieczeństwa oraz innych :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Opony zimowe to kinieczność. Całkiem inaczej się wtedy jezdzi.

    OdpowiedzUsuń
  18. Moim zdaniem wymiana opon na zimowe to konieczność.

    OdpowiedzUsuń


Strona www.blogolady.pl korzysta z narzędzi analitycznych - zbieranie danych jest anonimowe.